Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE CATARROJA
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE CATARROJA

Ajudes locals a autònoms, microempreses i pimes per a la reactivació econòmica local - PLA REACTIVA 2022

Escut de AJUNTAMENT DE CATARROJA
Seu Electrònica > Ajudes locals a autònoms, microempreses i pimes per a la reactivació econòmica local - PLA REACTIVA 2022

Ajudes locals a autònoms, microempreses i pimes per a la reactivació econòmica local - PLA REACTIVA 2022

Des del dia 17/06/2022 fins al dia 31/10/2022

DEPARTAMENT RESPONSABLE

Servei de Desenvolupament Local i Participació Ciutadana. - Aj. Catarroja

DESCRIPCIÓ

L'objecte de la present convocatòria és la concessió d'ajudes destinades tant a la creació de noves empreses com a les empreses que ja exerceixen la seua activitat a Catarroja. L'objectiu és el de contribuir a impulsar la recuperació post-COVID i abordar una transició cap a una modernització de l'economia local, potenciant les actuacions de suport a la transició ecològica i a la transformació digital del sector productiu local.

DESTINATARI i QUANTIA

Persones físiques o jurídiques, legalment constituïdes que, sent persona autònoma, microempresa o pime desenvolupen la seua activitat econòmica a Catarroja.

S'estableixen 3 línies:

PROGRAMA 1. FOMENT DE NOVES ACTIVITATS:  Ajudes que tenen com a objectiu el fomentar la implantació de noves empreses/autònoms en el municipi de Catarroja que hagen iniciat la seua activitat entre el 31/10/2021 i el 31/10/2022.

  • QUANTIA: L'import màxim serà de 1.500 €.
    • En el cas que el sol·licitant no tinga un establiment comercial físic o compartisca lloc de treball amb habitatge habitual, la subvenció màxima a concedir serà de 500 €.
    • En el cas de nous establiments físics situats en zones de baixa densitat comercial s'incrementarà la quantia subvencionada màxima fins als 3.000 €. Consultar zones en l'ANNEX I de la Convocatòria Completa (aquest increment no s'aplicarà a activitats que no tinguen establiment comercial físic o compartisquen lloc de treball amb habitatge habitual).

PROGRAMA 2. SOSTENIBILITAT I DIGITALITZACIÓ EMPRESARIAL:  Ajudes per a despeses i/o inversions realitzades en actuacions en matèria de sostenibilitat i digitalització en les activitats empresarials de Catarroja. Aquest programa es destina únicament per a negocis que s'hagueren iniciat amb anterioritat al 31/10/2021.

  • QUANTIA: L'import màxim serà de 1.000 €.
    • En el cas que el sol·licitant no tinga un establiment comercial físic o compartisca lloc de treball amb el seu habitatge habitual, la subvenció màxima a concedir serà de 500 €.

PROGRAMA 3: AJUDES AL FOMENT I ESTABILITZACIÓ D'OCUPACIÓ:  Ajudes econòmiques que tenen com a objectiu la realització de noves contractacions o la transformació de contractes temporals en indefinits, realitzades des del 31/10/2021. Els contractes hauran de tindre com a mínim una duració de 6 mesos i una jornada mínima del 50%.

  • QUANTIA: S'estableixen unes quanties o altres en funció de la jornada contractada i del col·lectiu al qual pertanga la persona contractada. Pot consultar la informació completa en la CONVOCATÒRIA COMPLETA d'aquesta ajuda. La quantitat màxima per empresa en aquest programa s'estableix en 4.000 €.

*NOTA IMPORTANT: Tant en el programa 1 com en el programa 2 les despeses justificades hauran d'haver-se realitzat des del 01/01/2022 i fins al moment de la sol·licitud de l'ajuda i han d'estar pagats en el moment de la justificació. D'altra banda, NO serà subvencionable, en cap cas, ni l'IVA satisfet ni pagaments en efectiu i pagaments de tributs (impostos, taxes, preus públics) no relacionats amb l'activitat comercial. A més, els programes 1 i 2 són incompatibles entre si, però el programa 3 és compatible amb tots.

TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

El termini de presentació de sol·licituds per a l'obtenció d'ajudes s'iniciarà l'endemà al de la seua publicació en el BOP: 16/06/2022 i finalitzará el 31 d'octubre de 2022.

REQUISITS I INSTRUCCIONS DE PRESENTACIÓ

És convenient llegir atentament la Convocatòria Completa reguladora de l'ajuda abans de començar a tramitar-la. 

FORMA DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

La sol·licitud es presentarà via telemàtica en la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Catarroja, a través d'aquest mateix tràmit. Per a la identificació de l'usuari en aquesta Seu, l'Ajuntament de Catarroja admet les modalitats que ofereix la plataforma Cl@ve en el seu cas:  

  • Certificat/signatura digital
  • Claus concertades (Cl@ve PIN / Cl@ve Permanente)

Per a la signatura electrònica de documentació que ho requerisca, es precisa de:

  • Programa AutoFirma o bé mitjaçant signatura biomètrica presencial en la OIAC.

NORMATIVA

RESOLUCIÓ I COMUNICACIÓ DE NOTIFICACIONS

  • El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de 6 mesos. Aquest termini es computarà a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
  • Totes les publicacions i comunicacions es realitzaran a través del Tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Catarroja així com a través del web municipal (www.catarroja.es) i en la BDNS. S'utilitzarà el correu electrònic indicat en la sol·licitud de l'ajuda a l'efecte de comunicació amb l'interessat.

DOCUMENTACIÓ PER A SOL·LICITAR EL TRÀMIT

Impresos a emplenar:

Documentació a adjuntar:

  • INFORMES DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA:
    • Certificat de Situació Censal de l'Agència Tributària (AEAT) que indique l'activitat econòmica, data d'alta, domicili fiscal i domicili d'activitat; actualitzat a la data més recent possible. Ho pot obtindre ací: AEAT - Situación censal
      • CAS ESPECIAL: En cas d'autònoms que estiguen treballant en règim de cooperativa de treball associat (en el qual en figure la cooperativa i no la persona física), s'haurà d'aportar certificat emés per la cooperativa.
    • Declaració d'Alta en el Centre d'Obligats Tributaris (model 036 o 037) de l'Agència Tributària. Ho pot obtindre ací: AEAT - Mod. 036/037 (NOMÉS ho ha d'aportar en el cas de sol·licitar el PROGRAMA 1)
  • INFORMES DE LA SEGURETAT SOCIAL:
    • Informe de Vida Laboral de la Seguretat Social: enllaç o Alta de la Seguretat Social enllaç o Mútua professional corresponent; actualitzat a la data més recent possible (NOMÉS ho han d'aportar les persona físiques).
    • Inscripció de l'empresari en el sistema de la Seguretat Social o Informe de Vida Laboral d'un CCC: enllaç; actualitzat a la data més recent possible (NOMÉS ho han d'aportar les persones jurídiques).
    • Certificat d'estar al corrent de les seues obligacions amb la Seguretat Social. Ho pot obtindre ací:  enllaç p. físiquesenllaç p. jurídiques. (TOTS l'han d'aportar)
  • Per als PROGRAMES 1 i 2, a més de l'anterior documentació, haurà d'aportar:
    • Model de compte justificatiu de la relació de factures, segons model normalitzat, que inclourà una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor,  import, data d'emissió i data de pagament.
    • Factures o altres documents acreditatius de les despeses per a les quals se sol·licita l'ajuda.
    • Justificants de pagament bancari d'aquestes factures. No s'admetran pagaments en metàl·lic.
  • Per al PROGRAMA 3, a més de l'anterior documentació, haurà d'aportar:
    • Copia del contrato de trabajo que justifique que la contratación realizada se ajusta a los requerimientos de la convocatoria.
    • Documento RLC (Relación de Liquidación de Cotizaciones, antiguamente conocido como TC1, de la Seguridad Social) y/o
    • Documento RNT (Relación Nominal de Trabajadores, antiguamente conocido como TC2, de la Seguridad Social) que justifique que el trabajador contratado ha formado parte de la plantilla durante el tiempo exigido en la convocatoria.

COMPATIBILITAT DE LES AJUDES

Aquesta ajuda és compatible amb altres subvencions, ajudes o ingressos que s'hagen atorgat per a la mateixa finalitat. Per a completar aquest punt pot consultar: “Artículo X. Compatibilidad o incompatibilidad con otras subvenciones" en la Convocatòria Completa.

CONTACTE

Per a qualsevol aclariment els interessats poden contactar amb el Servei de Desenvolupament Local i Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Catarroja a través de:

Correu electrònic: adl@catarroja.es

Telèfon:

  • 667 421 503
  • 637 028 222
  • 678 544 470

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • El tràmit requereix que la persona sol·licitant s'identifique i signe amb certificat digital
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones jurídiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
El termini de sol·licitud està actualment tancat
AJUNTAMENT DE CATARROJA - P4609600D
Camí Reial, 22 – 46470 Catarroja, Valencia
Precarga de imagen Precarga de imagen