Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE CATARROJA
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE CATARROJA

Ajudes reforç allotjament 2025. A80RDL824 DANA

Escut de AJUNTAMENT DE CATARROJA
Seu Electrònica > Ajudes reforç allotjament 2025. A80RDL824 DANA

Ajudes reforç allotjament 2025. A80RDL824 DANA

Des del dia 26/08/2025 fins al dia 15/10/2025

OBJECTE

Accedir a la Convocatòria d’ajudes econòmiques de lloguer o hipoteca de l’habitatge habitual residents en Catarroja, localitat afectada per la DANA.

INGRESSOS COMPUTABLES I LÍMITS

El límit màxim d'ingressos de la unitat de convivència es determina en funció dels membres de la unitat de convivència (UC), que s'expressarà  en el nombre de vegades la quantia anual de l'IPREM (Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples) i conforme a les següents regles:

a) Si la unitat de convivència està composta per una sola persona adulta:

              – La quantia del IPREM es multiplica per 2.

b) Si la unitat de convivència està composta per dues o més persones:

            – La primera persona adulta computa 2 vegada IPREM.

           – Cada persona addicional computa 0,5 vegades IPREM.

MENSUAL

1 UC

2 UC

3 UC

4 UC

5 UC

ingresos 

anuales/12

2 IPREM

1.200 €

2,5  IPREM

1.500 €

3  IPREM

1.800 €

3,5  IPREM

2.100€

4  IPREM

2.400€

Per a determinar la prioritat de les persones sol·licitants, es tindran en compte dos criteris:

a) El nivell d'ingressos.

b) La possible inclusió en algun dels grups d'especial atenció amb les puntuacions establides.

CRITERIS GRUPS D'ESPECIAL ATENCIÓ

Dones víctimes de violència de gènere o tracta

3 PUNTs

Joves entre 25 i 35 anys.

3 PUNTs

Famílies monoparentals o famílies nombroses

2 PUNTS

Per discapacitat amb grau igual o superior al 33%.

2 PUNTs

UC amb tots els membres en desocupació i sense prestacions

2 PUNTS

FORMES DE PRESENTACIÓ

Persones físiques: podeu triar entre presentació telemàtica o presencial::

  • Telemáticament
    • Prement el botó “Nova sol·licitud” situat al final d'aquesta pàgina, per a iniciar el tràmit.
  • Presencial
    • En el Registre d'Entrada de l'Ajuntament de Catarroja, situat en la OIAC (Camí Reial, 22)      
      Horari: pot consultar l'horari de l'OIAC ací i s'atendrà amb CITA PRÈVIA
    • En els llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

RESOLUCIÓ

  • Òrgan que resol
    • Alcaldia
  • Termini resolució
    • 3 mesos

SILENCI

  • Desestimatori
    • Finalitzat el termini de resolució, sense haver-se produït resposta de l'administració la sol·licitud quedarà resolta de forma negativa per al sol·licitant.

REQUISITS

REQUISITS COMUNS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES.

 Per a poder obtenir la condició de  persona beneficiària de la present subvenció, el/la sol·licitant i la unitat familiar en què s'integre, han de complir els requisits i condicions que s'indiquen a continuació i formular les declaracions responsables corresponents:

  1. Ser persona física major d'edat,  residents en el municipi de Catarroja i posseir la nacionalitat espanyola, o la d'algun dels Estats membres  de la Unió Europea o el que siga determinat per la normativa aplicable.  En el cas dels estrangers no comunitaris, tenir la residència legal a Espanya.
  2. Estar inscrites totes les persones integrants de la unitat de convivència en el padró municipal en l'habitatge objecte de subvenció i destinar-la, efectivament, a residència habitual i permanent durant tot el període subvencionableS'exigirà l'empadronament a Catarroja amb una antelació mínima d'1  any a la data de presentació de la sol·licitud.
    S'exigirà empadronament a Catarroja amb una antelació mínima d'Un  anya la data de presentació de la sol·licitud.
    Queden exonerades d'aquest requisit d'empadronament en el municipi durant un any les dones víctimes de tràfic o de violència de gènere que s'hagen vist obligades per motius de seguretat personal a modificar la seua residència, havent d'acreditar oportunament la seua condició de víctimes pels mitjans legalment admissibles.
  3. El nivell dels ingressos de la unitat de convivència referits a l'exercici  2023 o les dades fiscals més recents en el moment de presentarla sol·licitud (exercici 2022), seran iguals o inferiors 3,5 vegades l'Indicador  Públic de Renda d'Efectes  Múltiples computat en dotze mesos, vigent en el moment de publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província (B.O.P.).
  4. Facilitar el compte bancari en la qual, en cas de resultar beneficiària, s'efectuarà l'ingrés de la subvenció.  A aquest fi haurà d'emplenar-se la fitxa de manteniment a tercers o acreditar la titularitat del compte en els termes exposats en la clàusula octava de la convocatòria.
  5. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'administració estatal, autonòmica i local, en els termes establits  en la legislació vigent.
  6. Estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, en els termes establits en la legislació vigent.

REQUISITS ESPECIFICS PAGAMENT LLOGUER

 Juntament amb els requisits anteriors, el/la sol·licitant d'ajuda de lloguer així com els membres de la unitat de convivència en què s'integre  hauran de complir els següents requisits per a ser persona beneficiària d'aquesta modalitat: 

  1. Ser titular la persona sol·licitant en qualitat d'arrendatària de contracte d'arrendament d'habitatge degudament formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans, amb una duració mínima d'1 any. 
    La renda d'aquest contracte haurà de ser igual o inferior a 800 € mensuals.
  2. Pagar el lloguer mitjançant transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte o bé rebut emès per l'administrador/a de la finca o propietari/a. Si el pagament anual del lloguer és superior a 1.000 € el seu abonament haurà de ser obligatòriament mitjançant transferència bancària de conformitat amb la normativa antifrau.
  3. Estar al corrent  de pagament de les  quotes de lloguer.
  4. Mancar d'habitatge en propietat o en usdefruit, situada en el territori espanyol, tant la persona sol·licitant com els membres integrants de la seua unitat de convivència, excepte si no disposen del seu ús i gaudi  . 
    S'exceptuaran  d'aquest  requisit els quisent titulars d'un  habitatge acrediten la no disponibilitat de la mateixa per qualsevol causa aliena a la seua voluntat o quan l'habitatge  resulte inaccessible per raó de discapacitat del titular o algun membre de la unitat de convivència.
  5. Quan es faça un canvi de domicili de la persona sol·licitant a un altre habitatge sobre la qual  subscriga un nou contracte d'arrendament  d'habitatge, quedarà obligada a comunicar aquest canvi a l'òrgan concedent en el termini màxim de quinze dies des de la signatura del nou contracte d'arrendament. La persona beneficiària no perdrà el dret a la subvenció pel canvi de domicili sempre que el nou contracte d'arrendament complisca amb tots els requisits, límits i condicions establides en la present convocatòria, i es formalitze sense interrupció temporal amb l'anterior..

  REQUISITS ESPECÍFICS PAGAMENT HIPOTECA

Juntament amb els requisits anteriors, el/la sol·licitant d'ajuda d'hipoteca així com els membres de la unitat de convivència en què s'integre  hauran de complir els següents requisits per a ser persona beneficiària d'aquesta aquesta modalitat:

  1. En el cas de sol·licituds per al pagament d'hipoteques, ostentar la titularitat o cotitularitat de la hipoteca sobre l'habitatge que constituïsca el domicili habitual. 
    La quota hipotecària haurà de ser igual o inferior a 800 € mensuals.
  2. Estar al corrent en el pagament de les quotes hipotecàries.
  3. No ostentar propietat o usdefruit respecte d'una altra/s habitatges diferents de l'habitatge habitual gravat amb la hipoteca, situada/s en el territori espanyol, tant la persona sol·licitant com els membres integrants de la seua unitat de convivència.
    S'exceptuaran d'aquest requisit els qui sent titulars d'un habitatge acrediten la no disponibilitat per qualsevol causa aliena a la seua voluntat o quan l'habitatge  resulte inaccessible per raó de discapacitat del titular o algun membre de la unitat de convivència.

CAUSES D'EXCLUSIÓ I DE NO PERCEPCIÓ DE LA SUBVENCIÓ

No podran percebre les subvencions:

  1. Les unitats de convivència en què la persona titular del contracte d'arrendament  o qualsevol altre membre de la unitat de convivència tinga parentiu per vincle de matrimoni o alguna altra relació estable anàloga, per consanguinitat, afinitat o adopció, fins a segon grau, amb les persones arrendadores.
  2. Que la persona arrendatària o qualsevol dels quals tinguen el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat siga sòcia o partícip de la  persona física o jurídica que actue com a arrendadora.
  3. No acreditar la identitat dels membres de la unitat de convivència.
  4. Només es podrà presentar una sol·licitud per persona o unitat de convivència, per la qual cosa si es detecta la presentació de diverses sol·licituds per a un mateix habitatge, s'anul·laran d'ofici les sol·licituds duplicades, mantenint-se com una única sol·licitud la presentada en últim lloc.
  5. Falsedat o no veracitat de les dades facilitades.
  6. No ser l'arrendadora propietària de l'habitatge arrendat o mancar de facultats per a efectuar el contracte d'arrendament . En aquest últim cas, ha d'acreditar-se  que disposa dels  poders suficients per a això.
  7. La falta de compliment de qualsevol dels requisits o obligacions assenyalats en la present convocatòria.
  8. Per haver-se esgotat el crèdit pressupostari destinat a la concessió d'aquesta  ajuda.

INCOMPATIBILITATS

Aquestes subvencions seran incompatibles:

  1. Amb el cobrament d'altres ajudes que tinguen la mateixa finalitat  procedents de qualsevol administració pública o  de qualsevol entitat privada.
  2. Amb la percepció de la Renda Valenciana d'Inclusió en qualsevol de les seues modalitats, sempre que tinguen reconeguda el complement de lloguer o hipoteca, tal com s'exposa en el Decret 60/2018, d'11 de maig, del Consell, pel qual es desenvolupa la Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat, de Renda Valenciana d'Inclusió.
  3. Amb el complement  per a titulars de Pensió no Contributiva que residisquen en un habitatge llogat.

DOCUMENTACIÓ A APORTAR

  1. Document Identificatiu del sol·licitant i de la unitat de convivència.
    • Per a estrangers/as, si algun membre de la unitat de convivència no disposa de DNI/NIF/NIE, aportarà el document identificatiu de què dispose (passaport).
  2. Empadronament. La presentació de la sol·licitud d'ajuda implica l'autorització a favor de l’Ajuntament de Catarroja per a comprovar d'ofici este requisit .
  3. Vida Laboral dels membres de la unitat familiar en edat laboral.
  4. Última nòmina de les persones de la unitat familiar que treballen o declaracions trimestrals en cas d'autònoms,
  5. Declaració d'IRPF de l'any 2024 o documentació acreditativa dels ingressos totals de 2024.
  6. Autorització d'Accés a Dades de les persones en edat laboral. En cas de no autoritzar l'accés a dades, s'haurà d'aportar:
    1. Certificat de prestacions de la Seguretat Social dels qui perceben pensió.
    2. Certificat del SEPE, en cas de desocupació.
  7. DARDE de les persones desocupades
  8. Carnet de família nombrosa
  9. Certificat de Discapacitat per a persones amb discapacitat igual o superior al 33%.
  10. Resolució de dependència dels qui tinguen esta situació.
  11. Certificat de titularitat bancària. S'ha d'aportar el document emés per la seua entitat bancària on figure la persona titular i els 24 dígits de l'IBAN o emplenar la fitxa de manteniment de tercers segellada per  l'entitat bancària.
  12. Contracte d'arrendament o escriptura d'hipoteca SOL si no s'aporta en convocatòries anteriors.
  13. Rebuts de pagament d'hipoteca/lloguer des de l'1 de gener a la data de sol·licitud, mitjançant transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte o bé rebut emès per l'administrador degudament identificat.
  14. VIOGEN. S'aportarà sentència o orde de protecció vigent a favor de la víctima, o informe emès pel Ministeri Fiscal.
  15. Declaració responsable. Que justifique que les dades que consten en la sol·licitud són certs, com disposa l'article 69 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i a més:
    1. Que complix els requisits establits en la convocatòria i disposa de documentació acreditativa, que posarà a la disposició de l'Administració quan li siga requerida, així com que no incorre en causa d'exclusió ni de prohibició per a ser beneficiari/a de l'ajuda.
    2. Que està al corrent en les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Seguretat Social.
    3. Que no ha obtingut una altra subvenció per a la mateixa finalitat.

NORMATIVA

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
AJUNTAMENT DE CATARROJA - P4609600D
Camí Reial, 22 – 46470 Catarroja, Valencia
Precarga de imagen Precarga de imagen