Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE CATARROJA
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE CATARROJA

Ajudes Suport Residencial 2022

Escut de AJUNTAMENT DE CATARROJA
Seu Electrònica > Ajudes Suport Residencial 2022

Ajudes Suport Residencial 2022

Des del dia 27/06/2022 fins al dia 27/09/2022

OBJECTE

Ajudes destinades a l'abonament de quotes de lloguer i hipoteca ja pagades pels sol·licitants durant l'anualitat de 2021 fins a la data de presentació de l'ajuda. L'import de l'ajuda serà fins a un 40%, amb un màxim de 1.200€ anuals  de conformitat amb els barems econòmics i criteris establits en bases en règim de concurrència competitiva. 

INGRESSOS COMPUTABLES I LÍMITS

El límit màxim d'ingressos de la unitat de convivència es determina en funció dels membres de la unitat de convivència, que s'expressarà  en el nombre de vegades la quantia anual del IPREM (Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples) i conforme a les següents regles:

a) Si la unitat de convivència està composta per una sola persona adulta:

              – La quantia del IPREM es multiplica per 2.

b) Si la unitat de convivència està composta per dues o més persones:

            – La primera persona adulta computa 2 vegada IPREM.

           – Cada persona addicional computa 0,5 vegades IPREM.

 

1 PERSONA

2 PERSONES

3 PERSONES

4 PERSONES

MENSUAL

2 IPREM

1.158,04 €

2,5  IPREM

1.447,55 €

3  IPREM

1.737,06 €

3,5  IPREM

2.026,57€

Per a determinar la prioritat de les persones sol·licitants, es tindran en compte dos criteris:

a) El nivell d'ingressos.

b) La possible inclusió en algun dels grups d'especial atenció amb les puntuacions establides.

CRITERIS GRUPS D'ESPECIAL ATENCIÓ

Dones víctimes de violència de gènere o tracta, especialment quan tinguen fills menors exclusivament al seu càrrec

3 PUNTs

Joves entre 25 i 35 anys.

2,5 PUNTs

Haver perdut l'habitatge per desnonament, execució hipotecària o dació en pagament en els últims 5 anys.

2,5 PUNTs

Famílies monoparentals amb menors a càrrec.

2 PUNTS

Famílies nombroses generals i especials.

2 PUNTS

Per discapacitat amb grau igual o superior al 33%.

2 PUNTs

Unitats de convivència en què totes les persones es troben en situació de desocupació i hagen esgotat les prestacions corresponents.

1 PUNT

FORMES DE PRESENTACIÓ

Persones físiques: poden triar entre presentació telemàtica o presencial::

  • Telemáticament
    • Prement el botó “Nova instància” situat al final d'aquesta pàgina, per a iniciar el tràmit.
  • Presencial
    • En el Registre d'Entrada de l'Ajuntament de Catarroja, situat en la OIAC (Camí Reial, 22)      
      Horari: pot consultar l'horari de OIAC ací i s'atendrà amb CITA PRÈVIA
    • En els llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

RESOLUCIÓ

  • Òrgan que resol
    • Alcaldia
  • Termini resolució
    • 3 mesos

SILENCI

  • Negatiu
    • Finalitzat el termini de resolució, sense haver-se produït resposta de l'administració la sol·licitud quedarà resolta de forma negativa per al sol·licitant.

REQUISITS

REQUISITS  COMUNS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES.

 Per a poder obtenir la condició de  persona beneficiària de la present subvenció, el/la sol·licitant i la unitat familiar en què s'integre, han de complir els requisits i condicions que s'indiquen a continuació i formular les declaracions responsables corresponents:

  1. Ser persona física major d'edat,  residents en el municipi de Catarroja i posseir la nacionalitat espanyola, o la d'algun dels Estats membres  de la Unió Europea o el que siga determinat per la normativa aplicable.  En el cas dels estrangers no comunitaris, tenir la residència legal a Espanya.
  2. Estar inscrites totes les persones integrants de la unitat de convivència en el padró municipal en l'habitatge objecte de subvenció i destinar-la, efectivament, a residència habitual i permanent durant tot el període subvencionableS'exigirà l'empadronament a Catarroja amb una antelació mínima d'1  any a la data de presentació de la sol·licitud.  
    Queden exonerades d'aquest requisit d'empadronament en el municipi durant un any les dones víctimes de tràfic o de violència de gènere que s'hagen vist obligades per motius de seguretat personal a modificar la seua residència, havent d'acreditar oportunament la seua condició de víctimes pels mitjans legalment admissibles.
  3. Que el nivell dels  ingressos de la  unitat de convivència referits a l'exercici 2021 o les dades fiscals més recents en el moment de presentar  la sol·licitud (exercici 2020), siguen iguals o inferiors 3,5 vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes  Múltiples computat en dotze mesos vigent en el moment de publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de la  Província (B.O.P).
  4. Facilitar el compte bancari en la qual, en cas de resultar beneficiària, s'efectuarà l'ingrés de la subvenció.  A aquest fi haurà d'emplenar-se la fitxa de manteniment a tercers o acreditar la titularitat del compte en els termes exposats en la clàusula octava de la convocatòria.
  5. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'administració estatal, autonòmica i local, en els termes establits  en la legislació vigent.
  6. Estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, en els termes establits en la legislació vigent.

REQUISITS ESPECIFICS PAGAMENT LLOGUER

 Juntament amb els requisits anteriors, el/la sol·licitant d'ajuda de lloguer així com els membres de la unitat de convivència en què s'integre  hauran de complir els següents requisits per a ser persona beneficiària d'aquesta modalitat: 

  1. Ser titular la persona sol·licitant en qualitat d'arrendatària de contracte d'arrendament d'habitatge degudament formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans, amb una duració mínima d'1 any. 
    La renda d'aquest contracte haurà de ser igual o inferior a 600 € mensuals.
  2. Pagar el lloguer mitjançant transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte o bé rebut emès per l'administrador/a de la finca o propietari/a. Si el pagament anual del lloguer és superior a 1.000 € el seu abonament haurà de ser obligatòriament mitjançant transferència bancària de conformitat amb la normativa antifrau.
  3. Estar al corrent  de pagament de les  quotes de lloguer/hipoteca.
  4. Mancar d'habitatge en propietat o en usdefruit, situada en el territori espanyol, tant la persona sol·licitant com els membres integrants de la seua unitat de convivència, excepte si no disposen del seu ús i gaudi  . 
    S'exceptuaran d'aquest requisit els qui sent titulars d'un habitatge acrediten la no disponibilitat de la mateixa per causa de separació o divorci, o per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat o quan l'habitatge resulte inaccessible per raó de discapacitat del titular o algun membre de la unitat de convivència.
  5. Quan es faça un canvi de domicili de la persona sol·licitant a un altre habitatge sobre la qual  subscriga un nou contracte d'arrendament  d'habitatge, quedarà obligada a comunicar aquest canvi a l'òrgan concedent en el termini màxim de quinze dies des de la signatura del nou contracte d'arrendament . La persona beneficiària no perdrà el dret a la subvenció pel canvi de domicili sempre que el nou contracte d'arrendament complisca amb tots els requisits, límits i condicions establides en la present convocatòria, i es formalitze sense interrupció temporal amb l'anterior..

  REQUISITS ESPECÍFICS PAGAMENT HIPOTECA

Juntament amb els requisits anteriors, el/la sol·licitant d'ajuda d'hipoteca així com els membres de la unitat de convivència en què s'integre  hauran de complir els següents requisits per a ser persona beneficiària d'aquesta aquesta modalitat:

  1. En el cas de sol·licituds per al pagament d'hipoteques, ostentar la titularitat o cotitularitat de la hipoteca sobre l'habitatge que constituïsca el domicili habitual. 
    La quota hipotecària haurà de ser igual o inferior a 500 € mensuals.
  2. Estar al corrent en el pagament de les quotes hipotecàries.
  3. No ostentar propietat o usdefruit respecte d'una altra/s habitatges diferents de l'habitatge habitual gravat amb la hipoteca, situada/s en el territori espanyol, tant la persona sol·licitant com els membres integrants de la seua unitat de convivència.
  4. S'exceptuaran d'aquest requisit els qui sent titulars d'un habitatge acrediten la no disponibilitat de la mateixa per causa de separació o divorci, o per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat o quan l'habitatge resulte inaccessible per raó de discapacitat del titular o algun membre de la unitat de convivència.

CAUSES D'EXCLUSIÓ I DE NO PERCEPCIÓ DE LA SUBVENCIÓ

No podran percebre les subvencions:

  1. Les unitats de convivència en què la persona titular del contracte d'arrendament  o qualsevol altre membre de la unitat de convivència tinga parentiu per vincle de matrimoni o alguna altra relació estable anàloga, per consanguinitat, afinitat o adopció, fins a segon grau, amb les persones arrendadores.
  2. Que la persona arrendatària o qualsevol dels quals tinguen el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat siga sòcia o partícip de la  persona física o jurídica que actue com a arrendadora.
  3. No acreditar la identitat dels membres de la unitat de convivència.
  4. Només es podrà presentar una sol·licitud per persona o unitat de convivència, per la qual cosa si es detecta la presentació de diverses sol·licituds per a un mateix habitatge, s'anul·laran d'ofici les sol·licituds duplicades, mantenint-se com una única sol·licitud la presentada en últim lloc.
  5. Falsedat o no veracitat de les dades facilitades.
  6. No ser l'arrendadora propietària de l'habitatge arrendat o mancar de facultats per a efectuar el contracte d'arrendament . En aquest últim cas, ha d'acreditar-se  que disposa dels  poders suficients per a això.
  7. La falta de compliment de qualsevol dels requisits o obligacions assenyalats en la present convocatòria.
  8. Per haver-se esgotat el crèdit pressupostari destinat a la concessió d'aquesta  ajuda.

INCOMPATIBILITATS

Aquestes subvencions seran incompatibles:

  1. Amb el cobrament d'altres ajudes que tinguen la mateixa finalitat  procedents de qualsevol administració pública o  de qualsevol entitat privada.
  2. Amb la percepció de la Renda Valenciana d'Inclusió en qualsevol de les seues modalitats, sempre que tinguen reconeguda el complement de lloguer o hipoteca, tal com s'exposa en el Decret 60/2018, d'11 de maig, del Consell, pel qual es desenvolupa la Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat, de Renda Valenciana d'Inclusió.
  3. Amb el complement  per a titulars de Pensió no Contributiva que residisquen en un habitatge llogat.

DOCUMENTACIÓ A APORTAR

  1. Número del DNI/NIF, Número d'Identificació d'Estranger/a (NIE) o document equivalent vigent, tant de la persona sol·licitant com de tots els membres que formen la unitat de convivència amb edat a partir de 14 anys.
    • En el cas de persones estrangeres, si algun membre de la unitat de convivència no disposa de DNI/NIF/NIE, haurà d'indicar el document d'identificació de què dispose (passaport).
      Si s'ha obtingut el DNI recentment, han de fer constar en la sol·licitud el número de document d'identificació anterior NIE.
  2. Última nòmina de les persones de la unitat familiar que estiguen treballant.
    • En el cas de persones treballadores per compte propi: Vida laboral actualitzada i declaracions trimestrals d'IRPF de l'any 2022 (o, en defecte d'això, documentació acreditativa d'ingressos de l'any 2021).
  3. Fitxa d'Autorització d'Accés a Dades o en defecte d'això un justificant d'ingressos de les persones en edat laboral presentant els següents segons la seua situació:
    • Certificat de prestacions de la Seguretat Social de les persones de la unitat familiar que perceben pensió.
    • Certificat del SEPE de les persones de la unitat familiar que estiguen en situació de desocupació.
    • Declaració de l'Impost sobre la Renda de les persones físiques (IRPF) corresponent a l'últim exercici fiscal declarat ( 2020).
    • En el cas de no estar obligats a presentar l'IRPF, cal aportar un certificat d'imputacions subministrat per l'Agència Tributària Municipal o autorització a l'òrgan instructor.
    • En cas de cessament d'activitat de les persones treballadores per compte propi, certificat expedit per la AEAT o l'òrgan competent de la comunitat autònoma, en el seu cas, o declaració responsable de cessament de la prestació per persones autònomes segons model del SEPE.
  4. Informe de vida laboral de les persones majors d'edat empadronades en el domicili.
  5. DARDE de totes aquelles persones majors d'edat que es troben en situació de desocupació.
  6. Títol de llibre de família o:
    • Títol de família nombrosa vigent
    • Títol de família monoparental vigent
  7. Persones amb diversitat funcional i/o situació de dependència, amb discapacitat igual o superior al 33%:
    • S'acreditarà mitjançant certificat oficial de discapacitat o declaració de la situació de dependència dels qui tinguen aquesta situació en la unitat de convivència, expedit per l'Administració corresponent.
    • En el cas de pensionistes de la Seguretat Social que tinguen reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i als pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat, s'acreditarà aportant els documents que acrediten tal situació.
  8. Contracte d'arrendament complet o proposta d'arrendament d'habitatge, signat i segellat per la persona propietària o, en el seu cas, immobiliària o assimilable, en el seu cas.
    • D'haver participat el sol·licitant en la convocatòria de suport residencial 2021, queda exonerat de presentar el contracte d'arrendament, havent d'indicar el número de registre de la seua sol·licitud de l'any  anterior, sempre que es tracte del mateix contracte de lloguer.  De ser primera sol·licitud, haurà d'aportar aquesta documentació, així com quan es tracte de nou contracte de lloguer sobre un altre immoble.
  9. En el cas d'hipoteca, documentació acreditativa de la titularitat de l'habitatge, consistent en escriptura pública d'hipoteca atorgada davant Notario.
    • D'haver participat el sol·licitant en la convocatòria de suport residencial 2021, queda exonerat de presentar l'escriptura d'hipoteca, havent d'indicar el número de registre de la seua sol·licitud de l'any anterior, sempre que es tracte d'idèntic préstec hipotecari. De ser primera sol·licitud, haurà d'aportar aquesta documentació, així com si ha procedit a l'adquisició de nou habitatge amb garantia hipotecària.
  10. Persones que han perdut l'habitatge a conseqüència de desnonament, execució hipotecària o dació en pagament s'acreditarà mitjançant l'aportació de la documentació acreditativa del procés de desnonament o d'execució hipotecària de l'habitatge o altres processos reconeguts i validats d'intermediació, en què s'haja perdut l'habitatge o on s'ha viscut amb anterioritat, com en casos de dació en pagament.
  11. Per a acreditar la titularitat del número de compte en entitat financera s'haurà d'aportar el document emès per la seua entitat bancària en què conste qui és la persona titular del compte bancari, així com els 24 dígits de l'IBAN. 
    Serviran com a justificants de titularitat la fotocòpia de la primera pàgina de la cartilla on conste, el nom de la persona titular i les dades del compte.
  12. Per a acreditar la condició de dona en situació de violència de gènere es podrà aportar, entre altres, sentència o ordre de protecció vigent a favor de la víctima, o en el seu cas informe emès pel Ministeri Fiscal en tant es dicte l'ordre de protecció, cas de ser la dona víctima de violència de gènere. 
    Així mateix podrà acreditar-se tal condició per qualsevol mitjà de prova vàlid en dret.
  13. Original i còpia dels rebuts de pagaments d'hipoteca/lloguer  des de l'1 de gener a la data de presentació de sol·licitud, que demostren estar al corrent mitjançant transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte o bé rebut emès per l'administrador de la finca o propietari/a degudament identificat.
    • Les disposicions d'efectiu hauran de complir amb la normativa antifrau de manera que tot pagament anual superior a 1.000€ deurà obligatòriament dur-se a terme mitjançant transferència bancària.
  14. L'acreditació d'estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de les obligacions amb la Seguretat Social es realitzarà mitjançant certificació expedida per l'Administració corresponent, referida, com a màxim, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
    • No serà necessària la presentació quan s'haja concedit autorització a l'Ajuntament per a sol·licitar i obtenir les dades dels citats organismes.
  15. L'Ajuntament de Catarroja pot sol·licitar la documentació complementària que tinga per convenient per a ampliar el seu coneixement sobre la situació de la persona sol·licitant.

NORMATIVA

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
El termini de sol·licitud està actualment tancat
AJUNTAMENT DE CATARROJA - P4609600D
Camí Reial, 22 – 46470 Catarroja, Valencia
Precarga de imagen Precarga de imagen