Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE CATARROJA
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE CATARROJA

Ajudes locals a autònoms, microempreses i pimes per a la reactivació econòmica local - PLA REACTIVA 2021

Escut de AJUNTAMENT DE CATARROJA
Seu Electrònica > Ajudes locals a autònoms, microempreses i pimes per a la reactivació econòmica local - PLA REACTIVA 2021

Ajudes locals a autònoms, microempreses i pimes per a la reactivació econòmica local - PLA REACTIVA 2021

Des del dia 12/08/2021 fins al dia 30/10/2021

DEPARTAMENT RESPONSABLE

Servei de Desenvolupament Local i Participació Ciutadana. - Aj. Catarroja

DESCRIPCIÓ

L'objecte de la present convocatòria és la concessió d'ajudes destinades a recolzar a autònoms, micropimes i pimes, perquè  puguen continuar amb les seues activitats empresarials, minimitzant la situació de tancaments de negocis i evitant la destrucció d'ocupació. 

DESTINATARI i QUANTIA

Persones físiques o jurídiques, legalment constituïdes que, sent persona autònoma, microempresa o pime desenvolupen la seua activitat econòmica a Catarroja.

S'estableixen 3 línies:

Programa 1. Foment de noves activitats: implantació de noves activitats econòmiques en el municipi de Catarroja que hagen iniciat la seua activitat entre l' 01/11/2020 i el 30/10/2021.

QUANTIA: L'import màxim serà de 1.500 €. En el cas que el sol·licitant no tinga un establiment comercial físic o compartisca lloc de treball amb habitatge habitual, la subvenció màxima a concedir serà de 600 €.

Programa 2. Consolidació i modernització comercial: Ajudes per a despeses i/o inversions realitzades en les activitats empresarials de Catarroja amb l'objectiu de dinamitzar i modernitzar l'activitat desenvolupada. L'activitat ha d'haver-se iniciat amb anterioritat a l' 01/11/2020.

QUANTIA: L'import màxim serà de 1.000 €. En el cas que el sol·licitant no tinga un establiment comercial físic o compartisca lloc de treball amb el seu habitatge habitual, la subvenció màxima a concedir serà de 500 €.

IMPORTANT: Tant en el Programa 1 com en el Programa 2 les despeses justificades hauran d'haver-se realitzat des de l' 01/11/2020 i fins al moment de la sol·licitud de l'ajuda i han d'estar pagades en el moment de la justificació. NO serà subvencionable, en cap cas, ni l'IVA satisfet ni pagaments en efectiu i pagaments de tributs (impostos, taxes, preus públics).  

A més, els programes 1 i 2 són incompatibles entre si.

Programa 3. Ajudes al foment i estabilització d'ocupació: Ajudes econòmiques que tenen com a objectiu les noves contractacions o la transformació de contractes temporals en indefinits, realitzades des de l' 01/11/2020. Els contractes hauran de tindre com a mínim una duració de 6 mesos i una jornada mínima del 50%.

QUANTIA: La quantitat màxima per empresa s'estableix en 4.000 €. S'estableixen unes quanties o altres en funció de la jornada contractada i del col·lectiu al qual pertanga la persona contractada. Pot consultar la informació completa en les Bases d'aquesta ajuda.

El programa 3 és compatible amb tots.

TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

El termini de presentació de sol·licituds per a l'obtenció d'ajudes s'iniciarà l'endemà al de la seua publicació en el BOP: 11/08/2021 i finalitzarà el 30 d'octubre de 2021. 

REQUISITS I INSTRUCCIONS DE PRESENTACIÓ

És convenient llegir atentament les Bases Completes reguladores de l'ajuda abans de començar a tramitar-la.

FORMA DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

La sol·licitud es presentarà via telemàtica en la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Catarroja, a través d'aquest mateix tràmit. Per a la identificació de l'usuari en aquesta Seu, l'Ajuntament de Catarroja admet les modalitats que ofereix la plataforma Cl@ve en el seu cas:  

  • Certificat digital
  • Claus concertades (Cl@ve PIN / Cl@ve Permanente)

Per a la signatura electrònica de documentació que ho requerisca, es precisa de:

  • Autofirm@ o bé mitjançant signatura biomètrica presencial en la OIAC

NORMATIVA

RESOLUCIÓ I COMUNICACIÓ DE NOTIFICACIONS

  • El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de 6 mesos. Aquest termini es computarà a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
  • Totes les publicacions i comunicacions es realitzaran a través del Tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Catarroja així com a través del web municipal (www.catarroja.es) i en la BDNS. S'utilitzarà el correu electrònic indicat en la sol·licitud de l'ajuda a l'efecte de comunicació amb l'interessat.

DOCUMENTACIÓ PER A SOL·LICITAR EL TRÀMIT

Impresos a emplenar:

  • Poder de representació del representant legal, en cas de no disposar de signatura digital, segons model normalitzat.
  • Fitxa de manteniment de tercers segons model normalitzat.
  • Model de compte justificatiu que inclourà una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor, import, data d'emissió i data de pagament, segons model normalitzat. (S'emplena només en el cas de sol·licitar els programes 1 i 2).
  • Declaració responsable segons model normalitzat (s'emplena directament en el tràmit)

Documentació a adjuntar:

  • Certificat de Situació Censal actualitzat que indique l'activitat econòmica amb la data d'alta, el domicili fiscal i el domicili d'activitat. A més, només en el cas de sol·licitar el programa 1, haurà d'aportar també la Declaració d'Alta en el Centre d'Obligats Tributaris (model 036 o 037).
  • Informe de Vida Laboral o Alta en la Seguretat Social o Mútua Professional corresponent actualitzat en el cas que el sol·licitant siga persona física. En el cas que siga persona jurídica haurà d'aportar qualsevol d'aquests dos documents emesos per la TGSS:
    • Inscripción de empresario en el sistema de la seguridad social
    • Informe de vida laboral de un código cuenta de cotización
  • Certificat d'estar al corrent de pagament en la Seguretat Social. El pot obtindre ací.
  • Per als programes 1 i 2 a més haurà d'aportar:
    • Factures o altres documents acreditatius de les despeses per a les quals se sol·licita l'ajuda.
    • Justificants de pagament d'aquestes factures. Les despeses justificades hauran d'haver-se realitzat des de l' 01/11/2020 i fins al moment de la sol·licitud de l'ajuda i han d'estar pagats en el moment de la justificació. No s'admetran pagaments en metàl·lic.
  • Per al programa 3 a més haurà d'aportar:
    • Contracte laboral que justifique que la contractació realitzada s'ajusta als requeriments de la convocatòria.
    • Relació Nominal de Treballadors o Informe de Vida Laboral que justifique que el treballador contractat ha format part de la plantilla durant el temps exigit en la convocatòria.

COMPATIBILITAT DE LES AJUDES

Aquesta ajuda és compatible amb altres subvencions, ajudes o ingressos que s'hagen atorgat per a la mateixa finalitat. Per a completar aquest punt pot consultar: “Artículo X. Compatibilidad o incompatibilidad con otras subvenciones" en les Bases Completes.

CONTACTE

Per a qualsevol aclariment els interessats poden contactar amb el Servei de Desenvolupament Local i Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Catarroja a través de:

Correu electrònic: adl@catarroja.es

Telèfon:

667 421 503 - Pepa Peris

678 544 470 - Alba Azorín

637 028 222 - Víctor Pastor

667 419 177 - Silvia Nicolau

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • El tràmit requereix que la persona sol·licitant s'identifique i signe amb certificat digital
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones jurídiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
El termini de sol·licitud està actualment tancat
AJUNTAMENT DE CATARROJA - P4609600D
Camí Reial, 22 – 46470 Catarroja, Valencia
Precarga de imagen Precarga de imagen