Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE CATARROJA
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE CATARROJA

Ayudas Apoyo Habitacional 2021

Escut de AJUNTAMENT DE CATARROJA
Seu Electrònica > Ayudas Apoyo Habitacional 2021

Ayudas Apoyo Habitacional 2021

Des del dia 29/06/2021 fins al dia 29/08/2021

OBJECTE

Ajudes destinades a l'abonament de quotes de lloguer i hipoteca satisfetes pels sol·licitants durant l'anualitat de 2020 fins a la data de presentació de la sol·licitud. L'import de l'ajuda serà fins a un 40%, amb un màxim de 1.200 € anuals  de conformitat amb els barems econòmics i criteris establits en bases en règim de concurrència competitiva. 

INGRESSOS COMPUTABLES I LÍMITS

El límit màxim d'ingressos de la unitat de convivència es determina en funció dels membres de la unitat de convivència, que s'expressarà  en el nombre de vegades la quantia anual del IPREM (Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples) i conforme a les següents regles:

a) Si la unitat de convivència està composta per una sola persona adulta:

              – La quantia del IPREM es multiplica per 1,5 .

b) Si la unitat de convivència està composta per dues o més persones:

            – La primera persona adulta computa 1,5 vegada IPREM.

           â€“ Cada persona addicional computa 0,5 vegades IPREM.

 

1 PERSONA

2 PERSONES

3 PERSONES

4 PERSONES

MENSUAL

 

1,5 IPREM

847,35€

2  IPREM

1.129,80€

2,5  IPREM

1.412,25€

3  IPREM

1.694,70€

 

Per a determinar la prioritat de les persones sol·licitants, es tindran en compte dos criteris:

a) El nivell d'ingressos.

b) La possible inclusió en algun dels grups d'especial atenció amb les puntuacions establides.

 

CRITERIS GRUPS D'ESPECIAL ATENCIÓ

Haver perdut l'habitatge per desnonament, execució hipotecària o dació en pagament en els últims 5 anys.

1 PUNT

Per discapacitat amb grau igual o superior al 33%.

1 PUNT

Joves entre 25 i 35 anys.

1 PUNT

Unitats de convivència en què totes les persones es troben en situació de desocupació i hagen esgotat les prestacions corresponents.

1 PUNT

Famílies monoparentals amb menors a càrrec.

2 PUNTS

Famílies nombroses generals i especials.

2 PUNTS

Dones en situació de necessitat o en risc d'exclusió, especialment quan tinguen fills menors exclusivament al seu càrrec.

2 PUNTS

FORMES DE PRESENTACIÓ

Persones físiques: poden triar entre presentació telemàtica o presencial::

  • Telemáticament
    • Prement el botó “Nova instància” situat al final d'aquesta pàgina, per a iniciar el tràmit.
  • Presencial
    • En el Registre d'Entrada de l'Ajuntament de Catarroja, situat en la OIAC (Camí Reial, 22)      
      Horari: pot consultar l'horari de OIAC ací i s'atendrà amb CITA PRÈVIA
    • En els llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

RESOLUCIÓ

  • Òrgan que resol
    • Serveis Socials.
  • Termini resolució
    • abans del 31 de desembre del 2021

SILENCI

  • Negatiu
    • Finalitzat el termini de resolució, sense haver-se produït resposta de l'administració la sol·licitud quedarà resolta de forma negativa per al sol·licitant.

REQUISITS

Han de reunir els següents requisits tant el sol·licitant com la unitat familiar en què s'integre:

  • Ser persones físiques majors d'edat, residents en el municipi de Catarroja i posseir la nacionalitat espanyola, o la d'algun dels Estats membres de la Unió Europea o el que siga determinat per la normativa aplicable. En el cas dels estrangers no comunitaris, tenir la residència legal a Espanya.
  • Mancar d'habitatge en propietat o en usdefruit, situada en el territori espanyol, la persona sol·licitant i els membres integrants de la seua unitat de convivència. S'exceptuaran d'aquest requisit els qui, sent titulars d'un habitatge, acrediten documentalment la no disponibilitat d'aquesta.
  • Estar inscrites totes les persones integrants de la unitat de convivència  en el padró Municipal en l'habitatge objecte de subvenció i destinar-la, efectivament, a residència habitual i permanent durant tot el període subvencionable. S'exigirà l'empadronament a Catarroja amb una antelació mínima d'1 any  a la data de presentació de la sol·licitud.
  • En el cas de sol·licitud per a lloguer, ser titular en qualitat d'arrendatari/a, del contracte d'arrendament d'habitatge degudament formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans, amb una duració mínima d'1 any. La renda d'aquest contracte haurà de ser igual o inferior a 600€ mensuals. 
  • En el cas de sol·licituds per al pagament d'hipoteques, ostentar la titularitat o cotitularitat de la hipoteca sobre l'habitatge que constituïsca el domicili habitual. La quota hipotecària haurà de ser igual o inferior a 500€ mensuals.
  • Que el nivell dels ingressos de la unitat de convivència, referits a l'exercici 2020 o les dades fiscals més recents en el moment de presentar la sol·licitud, siguen iguals o inferiors a tres vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples vigent en el moment de publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província (B.O.P).
  • Estar al corrent de pagament de les quotes de lloguer/hipoteca.
  • Pagar el lloguer mitjançant transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte o bé rebut emès per l'administrador/a de la finca o propietari/a.
  • Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, Seguretat Social i no estar incursos en prohibicions per a ser beneficiaris de subvencions, tot això de conformitat amb la legislació aplicable
  • Facilitar el compte bancari en la qual, en cas de resultar beneficiària, haurà d'efectuar-se l'ingrés de la subvenció.
  • Quan es realitze un canvi de domicili de la persona sol·licitant a un altre habitatge sobre la qual subscriga un nou contracte d'arrendament d'habitatge, quedarà obligada a comunicar aquest canvi a l'òrgan concedent en el termini màxim de quinze dies des de la signatura del nou contracte d'arrendament.
  • La persona beneficiària no perdrà el dret a la subvenció pel canvi de domicili sempre que el nou contracte d'arrendament complisca amb tots els requisits, límits i condicions establides en la present convocatòria, i es formalitze sense interrupció temporal amb l'anterior.

Tots els requisits hauran de complir-se en el moment en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el període subvencionable.

CAUSES D'EXCLUSIÓ I DE NO PERCEPCIÓ DE LA SUBVENCIÓ

No podran percebre les subvencions:

  1. Les unitats de convivència en què la persona titular del contracte d'arrendament o qualsevol altre membre de la unitat de convivència tinga parentiu per vincle de matrimoni o alguna altra relació estable anàloga, per consanguinitat, afinitat o adopció, fins a segon grau, amb les persones arrendadores.
  2. Les unitats de convivència en què la persona titular del contracte d'arrendament o hipoteca o qualsevol membre siga propietària o usufructuària d'un habitatge situat en el territori espanyol, excepte si no disposen del seu ús i gaudi. S'exceptuaran d'aquest requisit els qui sent titulars d'un habitatge acrediten la no disponibilitat de la mateixa per causa de separació o divorci, o per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat o quan l'habitatge resulte inaccessible per raó de discapacitat del titular o algun membre de la unitat de convivència.
  3. Que la persona arrendatària o qualsevol dels quals tinguen el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat siga sòcia o partícip de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora.
  4. No acreditar la identitat dels membres de la unitat de convivència.
  5. Figurar algun membre de la unitat de convivència en dues sol·licituds diferents. En aquest cas es tindrà en compte la presentada en primer lloc.
  6. Falsedat o no veracitat de les dades facilitades.
  7. No ser l'arrendadora propietària de l'habitatge arrendat o mancar de facultats per a efectuar el contracte d'arrendament. En aquest últim cas, ha d'acreditar-se que disposa dels poders suficients per a això.
  8. L'incompliment de qualsevol dels requisits o obligacions establits en la present convocatòria.
  9. Per haver-se esgotat el crèdit pressupostari destinat a la concessió d'aquesta ajuda

INCOMPATIBILITATS.

Aquestes subvencions seran incompatibles:

  1. Amb el cobrament d'altres ajudes que tinguen la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració pública o  de qualsevol entitat privada.
  2. Amb la percepció de la Renda Valenciana d'Inclusió en qualsevol de les seues modalitats, sempre que tinguen reconeguda el complement de lloguer o hipoteca, tal com s'exposa en el Decret 60/2018, d'11 de maig, del Consell, pel qual es desenvolupa la Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat, de Renda Valenciana d'Inclusió.
  3. Amb el complement per a titulars de Pensió no Contributiva que residisquen en un habitatge llogat.

DOCUMENTACIÓ A APORTAR

  • Última nòmina de les persones de la unitat familiar que estiguen treballant. En el cas de persones treballadores per compte propi: Vida laboral actualitzada i declaracions trimestrals d'IRPF de l'any 2021 o, #en defecte d'això, documentació acreditativa d'ingressos de l'any 2020.
  • Fitxa d'Autorització d'Accés a Dades o #en defecte d'això un justificant d'ingressos de les persones en edat laboral presentant els següents segons la seua situació:
    • Certificat de prestacions de la Seguretat Social de les persones de la unitat familiar que perceben pensió.
    • Certificat del SEPE de les persones de la unitat familiar que estiguen en situació de desocupació.
    • Declaració de l'Impost sobre la Renda de les persones físiques (IRPF) corresponent a l'últim exercici fiscal declarat.
    • En el cas de no estar obligats a presentar l'IRPF, cal aportar un certificat d'imputacions subministrat per l'Agència Tributària Municipal o autorització a l'òrgan instructor.
    • En cas de cessament d'activitat de les persones treballadores per compte propi, certificat expedit per la AEAT o l'òrgan competent de la comunitat autònoma, si escau, o declaració responsable de cessament de la prestació per persones autònomes segons model del SEPE.
  • Informe de vida laboral de les persones majors d'edat empadronades en el domicili.
  • DARDE de totes aquelles persones majors d'edat que es troben en situació de desocupació.
  • Títol de llibre de família o Títol de família nombrosa vigent o Títol de família monoparental vigent.
  • Persones amb diversitat funcional i/o situació de dependència, amb discapacitat igual o superior al 33%
    • S'acreditarà mitjançant certificat oficial de discapacitat o declaració de la situació de dependència dels qui tinguen aquesta situació en la unitat de convivència, expedit per l'Administració corresponent.
    • En el cas de pensionistes de la Seguretat Social que tinguen reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i als pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat, s'acreditarà aportant els documents que acrediten tal situació.
  • Contracte d'arrendament complet o proposta d'arrendament d'habitatge, signat i segellat per la persona propietària o, si escau, immobiliària o assimilable, si escau.
  • En el cas d'hipoteca, documentació acreditativa de la titularitat de l'habitatge, escriptura de préstec hipotecari.
  • Persones que han perdut l'habitatge com a conseqüència de desnonament, execució hipotecària o dació en pagament s'acreditarà mitjançant l'aportació de la documentació acreditativa del procés de desnonament o d'execució hipotecària de l'habitatge o altres processos reconeguts i validats d'intermediació, en què s'haja perdut l'habitatge o on s'ha viscut amb anterioritat, com en casos de dació en pagament.
  • Per a acreditar la titularitat del número de compte en entitat financera s'haurà d'aportar el document emès per la seua entitat bancària en què conste qui és la persona titular del compte bancari, així com els 24 dígits de l'IBAN o compliment de la fitxa de manteniment de tercers amb segell de l'entitat bancària.
  • Per a acreditar la condició de dona en situació de necessitat o risc d'exclusió es podrà  aportar, entre altres, sentència o ordre de protecció vigent a favor de la víctima, o si escau informe emès pel Ministeri Fiscal en tant es dicte l'ordre de protecció, cas de ser la dona víctima de violència de gènere.
  • Així mateix podrà acreditar-se tal condició per qualsevol mitjà de prova vàlid en dret:
    • Rebuts de pagaments d'hipoteca/lloguer des de l'1 de gener a la data de sol·licitud, que demostren estar al corrent mitjançant transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte o bé rebut emès per l'administrador de la finca o propietari/a degudament identificat.
    • L'acreditació d'estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de les obligacions amb la Seguretat Social es realitzarà mitjançant certificació expedida per l'Administració corresponent, referida, com a màxim, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

NORMATIVA

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
El termini de sol·licitud està actualment tancat
AJUNTAMENT DE CATARROJA - P4609600D
Camí Reial, 22 – 46470 Catarroja, Valencia
Precarga de imagen Precarga de imagen